TSE’den Aygaz’a “Müşteri Dostu Marka Ve Müşteri Dostu Kuruluş” Belgesi

tse aygaz

tse aygaz

Türk Standardları Enstitüsü Müşteri Dostu Marka (MDM) ve Müşteri Dostu Kuruluş (MDK) belgelerini ilk kez Aygaz A.Ş.’ye verdi.

Türk Standardları Enstitüsü (TSE) patenti kendisine ait olan ve müşteri algısını temel alarak değerlendirme yapan Müşteri Dostu Marka (MDM) ve Müşteri Dostu Kuruluş (MDK) belgelendirmelerine başladı.

TSE tarafından gerçekleştirilen inceleme ve denetimler sonucunda “Müşteri Dostu Marka ve Müşteri Dostu Kuruluşu Belgesi” yapılan törenle ilk kez Aygaz A.Ş’ye verildi.

Müşteri Dostu Kuruluş Belgelendirme denetimleri TSE tarafından, Aygaz’ın; Aliağa, Işıkkent, Ankara, Kırıkkale, Eskişehir, Safranbolu, Diyarbakır, Isparta, Dörtyol, Samsun, Ambarlı, Yarımca ve Lüleburgaz dolum tesislerinde gerçekleştirildi.

Sadece hizmet sektörüne hitap eden MDM ve MDK belgelendirme modeli ile ürün gerçekleştirme ve hizmetin sunumu arasında bir bağ kurularak; işletmelerin pazarda müşteri algısını yüksek tutması ve sürdürülebilir bir başarı sağlanması hedefleniyor. “Müşteri Dostu Kuruluş” ve “Müşteri Dostu Marka” değerlendirmesinde sadece müşterinin şikayet ve değerlendirmeleri değil, müşteriye karşı proaktif yaklaşım sergilenerek, müşterinin firmayı nasıl algıladığı ölçülüyor. Bu belgelendirme ile müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik nasıl bir süreç yönetilmesi gerektiği ortaya konuluyor.

Değerlendirmelerin sektörel bazda gerçekleştirilmesi ve hizmetin niteliğine uygun farklılıklar içermesi bu belgelendirme sonucunda oluşabilecek haksız rekabeti engelleyecek.

14 Haziran 2013 tarihinde Aygaz Genel Müdürlük binasında gerçekleştirilen belge törenine TSE Başkanı Hulusi Şentürk ve Aygaz Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu katıldı.

Törende konuşma yapan TSE Başkanı Hulusi Şentürk, TSE olarak MDM ve MDK belgelendirmesiyle bir ilki gerçekleştirdiklerini ifade ederek, bu markalaşmanın tamamının TSE’nin ürünü olduğunu belirtti.

Geçtiğimiz yıl bu modeli EOQ’ya (The European Organization for Quality) önerdiklerini ve modelin çok beğenildiğini kaydeden Şentürk, çok yakın bir zamanda patenti kendilerine ait olan Müşteri Dostu Marka’nın Avrupa’nın en itibarlı belgelendirme kuruluşları tarafından verileceği bir sürecin yaşanacağını umduklarını söyledi.

Şentürk, TSE’nin de ilk defa bir belgelendirme modelini bizzat kendisinin geliştirdiğini vurgulayarak, şöyle konuştu: “Müşteri dostu markanın denetimi ve kriterleri çok ağır. Mevzuatta aranan kriterlerin en az iki katı kriter aranıyor burada. Bu belgeyi ancak süreç ve uygulamalarıyla öne çıkan kuruluşlar hak edebilir. Müşteri yönetimi ve müşteri algısına verdiği önemden dolayı ve bu konuda ortaya koyduğu performanstan dolayı Aygaz’ı tebrik ediyorum. Türkiye küresel bir güç olacaksa küresel markalara ihtiyacı var. Küresel markalar da Aygaz gibi kuruluşların çalışmalarıyla ortaya çıkacak. Kalite bisiklet sürmek gibidir, geri gidemez ve duramazsınız. Sürekli pedal çevirmek gerekir. Markalaşma da böyledir. Sürekli bir öncekinden daha iyi olmayı gerektirir.”

Aygaz Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu ise kaliteli hizmet anlayışı ve güvenilirliğiyle yarım asırdan fazla bir süredir tüketiciler tarafından tercih edilen Aygaz için TSE’nin bu belgesinin son derece değerli olduğunu söyledi.

Söz konusu belgelendirmenin Türkiye’de bir ilk olduğuna işaret eden Eyüboğlu, “Belirtilen kriterleri yerine getiren ve belgelendirilmeye hak kazanan bir marka olarak sürece öncülük etmekten memnuniyet duyuyoruz. Hem kendi sektörümüz, hem de diğer sektörlerin gelişimi ve iş süreçlerinde standardizasyon sağlanması açısından bu çabayı heyecanla destekliyoruz. Layık görüldüğümüz ödül ve belgeler tüketiciye sunduğumuz ürün ve hizmetleri daha da geliştirmemizde bizlere büyük güç veriyor.” dedi.